pn – pt: 9.00 - 18.00, sb: 9.00 - 14.00
Dębica
PRESTO HP 2 195/55 R16 87V
Typ pojazdu: | osobowy |
Rozmiar: | 195/55 R16 |
Indeks prędkości: | V do 240 km/h |
Indeks nośności: | 87 do 545 kg na oponę |
Rok produkcji: | - |
Sezon: | letnie | Etykieta: |
c
b
69 dB
|
Opis: | zobacz |
339
zł/sztDębica PRESTO HP 2 195/55 R16 87V
Opis
Dane podstawowe
Typ pojazdu: | Opony samochodowe |
Rozmiar: | 195/55 R16 |
Bieżnik: | PRESTO HP 2 |
Sezon: | letnie |
Rok produkcji: | - |
Kod towaru: | 547051 |
Czas dostawy: | 2 dni |
Parametry techniczne
Indeks prędkości: | V do 240 km/h |
Indeks nośności: | 87 do 545 kg na oponę |
Opór toczenia: | Klasa C |
Przyczepność na mokrej nawierzchni: | Klasa B |
Hałas zewnętrzny: | 69 dB |
Rant ochrony: | - |
Homologacja: | - |
Etykieta UE WE 1222/2009
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
1. gwarancja jest udzielana na okres lat od daty zakupu.
Gwarancja producenta przedłużona do lat 5 od daty zakupu lub do momentu całkowitego zużycia bieżnika (w zależności od tego co nastąpi wcześniej)