W celu wyszukania opony po rozmiarze, wybierz wszystkie parametry opony: szerokość, profil oraz średnicę.
+48 577 771 877

pn – pt: 9.00 - 18.00, sb: 9.00 - 14.00

11.02.2023

Opony terenowe AT - jak poprawić trakcję w terenie

Istnieje spora grupa użytkowników samochodów z napędem 4x4, którzy większość czasu poruszają się po drogach asfaltowych a tylko od czasu do czasu lubią lub muszą zapuścić się w bezdroża. Przy takiej charakterystyce użytkowania pojazdu, naturalnym wyborem są opony terenowe AT (All Terrain). Zachowują dobrą trakcje drogową, generowany przez nie hałas nie zaburza komfortu podróżowania a lekki teren też nie stanowi problemu. Co jednak w sytuacji, kiedy zapuścimy się w trudniejszy teren lub spadnie więcej śniegu? Istnieje na to rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę.

Jakie opony wybrać? AT czy MT? Czy istnieje coś takiego jak opony terenowe zimowe? to częsty dylemat kupujących, którym zależy na dobrej trakcji drogowej, akceptowalnym komforcie podróżowania ale jednocześnie są świadomi, że czasami będą musieli zjechać z drogi utwardzonej. Czy opony AT sobie poradzą? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Granice pomiędzy terenem lekkim, średnim, czy ciężkim są często bardzo płynne. To, co wydaje nam się łatwe do pokonania, może dość nagle przejść w coś, co dla opony AT będzie już dużym wyzwaniem. I co wtedy? Pozostaje dobra wyciągarka, o ile ja mamy, lub pomoc dobrych ludzi. 

A może istnieje jakiś inny sposób? Pewnym rozwiązaniem mogą być łańcuchy na koła, dedykowane do warunków off road. Łańcuchy na koła kojarzą nam się wprawdzie, głównie z samochodami ciężarowymi, które nie mogą pokonac wzniesień w warunkach zimowych. Okazuje się natomiast, że mogą być również wykorzystane do poprawy trakcji opony off road.

Czym charakteryzują się łańcuchy do opony offroad?

  • profilowane, kwadratowe ogniwa
  • gęsta siatka jezdna o śladzie rombowym, ukośnym wykonana z grubych ogniw 4,5/5,6 lub 7,0 mm o przekroju kwadratowym, falowanym
  • siatka bieżna łączona z łańcuchami bocznymi za pomocą zgrzewanych pierścieni, co bardzo wzmacnia odporność na rozrywanie
  • materiał użyty do produkcji to stal tytanowa TitanGrip® o najwyższej odporności na ścieranie
  • certyfikat potwierdzający zgodność z austriacką normą ONORM V5119.

Dystrybutorem tego typu łańcuchów na terenie Polski jest firma PEWAG POLSKA Spółka z o.o, z którą współpracujemy.

pewag_austro_super_wzmocniony_A..SV_rozmiary_do_86_w____cznie_1.jpg

pewag_austro_super_wzmocnione_A_82_SV_mistubishi_L_200_01_2.jpg

pewag_austro_super_wzmocnione_A_82_SV_mistubishi_L_200_04_1.jpg

Bardzo prosty jest również montaż takich łańcuchów

FILM INSTRUKTAŻOWY

To, czy skorzystacie z takiej opcji poprawy trakcji, zależy oczywiście tylko od Was. My natomiast polecamy ją, jako dobrą alternatywę dla zmiany ogumienia na opony MT przy wyruszaniu w cięższy teren. Jeżeli tego typu wyjazdy są sporadyczne, to opcja poprawy trakcji poprzez założenie łańcuchów, może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Dziekujemy firmie PEWAG POLSKA za dostarczenie szczegółowych informacji na temat łańcuchów dedykowanych do off road

Jeżeli chcecie sprawdzić czy rozwiązanie łańcuchowe jest dla was, zachęcamy do kontaktu: sklep@oponyoffroad.pl lub 577771877

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą opon terenowych i nie tylko, w sklepie OponyOffroad.pl

Więcej na temat opon 4x4 znajdziesz w naszym portalu informacyjnym www.motosolve.pl